Μέλισσα Κίκιζας - Ζυμαρικά και Υγεία

 

  • Παράγονται 100% από σιμιγδάλι (προϊόν αλέσεως σκληρού σιταριού) και δεν περιέχουν συντηρητικά.
  • Περικλείουν σημαντικότατη διαθρεπτική αξία που συντελεί στην καλή λειτουργία του οργανισμού.
  • Είναι πλούσια σε ίνες και υδατάνθρακες, αποτελώντας μία από τις βασικές πηγές ενέργειας, που παράλληλα ενισχύουν και τον μεταβολισμό των λιπών.
  • Είναι χαμηλά σε περιεκτικότητα τα λιπών και δεν περιέχουν καθόλου χοληστερίνη.
  • Περιέχουν φώσφορο και μαγνήσιο και είναι πλούσια σε βιταμίνες Β&Ε.
  • Συνδυάζονται ιδανικά με το ελαιόλαδο, τη ντομάτα και τα αρωματικά χόρτα, τα οποία αποτελούν βασικά συστατικά της Μεσογειακής δίαιτας.
  • Περιέχουν φυτικές ίνες, δίνοντας έτσι μια αίσθηση πληρότητας και δεν χρειάζεται να φάμε πολύ για να χορτάσουμε.
  • Βοηθούν στο έντερο και την πέψη και συμπεριλαμβάνονται στις τροφές που βοηθούν στην καταπολέμηση του καρκίνου.
Θρεπτικά συστατικάΜαγειρεμένα ζυμαρικά (100 γρ.)
Ενέργεια (kcal)104
Πρωτεϊνες3.6
Λιπαρά (g)0.7
Φυτικές ίνες (g)1.8
Σίδηρος (mg)0.5

 

Ζυμαρικά κατά του Στρες

Τα ζυμαρικά βοηθούν στην καταπολέμηση του στρες. Το φαγητό μπορεί να είναι επιβίωση, απόλαυση ή διασκέδαση. Μπορεί, όμως, να λειτουργήσει και ως… παρηγορητικό φάρμακο! Η χειμωνιάτικη μελαγχολία είναι πολύ πιθανό να βρει αντίπαλο σε ένα λαχταριστό πιάτο ζυμαρικών με αρωματική σάλτσα ντομάτας και πλούσιο λιωμένο τυρί. Πράγματι, υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που περιέχουν ουσίες οι οποίες σχετίζονται με τη χαλάρωση του νευρικού συστήματος και τη ρύθμιση της διάθεσης. O όρος όμως «comfort food», που χρησιμοποιείται κατά κόρον στην Αμερική, δεν είναι μόνον αυτό. Χρησιμοποιείται για να δηλώσει το φαγητό που βοηθάει τον καθένα από εμάς να νιώσει καλύτερα μετά από μια δύσκολη ημέρα. Όταν είμαστε άρρωστοι ή κουρασμένοι, όταν όλα φαίνονται μαύρα, συνήθως αναζητάμε την ηρεμία σε απλές γεύσεις από αγαπημένα υλικά που κρύβουν ευτυχισμένες αναμνήσεις των παιδικών μας χρόνων.

O εγκέφαλος συνθέτει ευκολότερα σεροτονίνη (ορμόνη που ελέγχει τη διάθεση δρώντας ως αντικαταθλιπτικό) όταν η διατροφή βασίζεται σε υδατάνθρακες. Τα ζυμαρικά (όπως και τα δημητριακά ολικής άλεσης, οι πατάτες κλπ.) είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες, που διατηρούν πιο σταθερό το σακχάρο του αίματος και εμποδίζουν τις απότομες αυξομειώσεις των επιπέδων ενέργειας. Αντίθετα, η κατανάλωση τροφών που περιέχουν απλούς ή επεξεργασμένους υδατάνθρακες (ζάχαρη, γλυκόζη, φρουκτόζη κλπ.) προκαλεί απότομη αυξομείωση του σακχάρου στο αίμα, οδηγώντας γρηγορότερα σε πνευματική και σωματική κούραση.

Ένα πιάτο ζυμαρικά με την αγαπημένη σας σάλτσα, πασπαλισμένο με μπόλικο τυρί και μυρωδικά, είναι σίγουρο ότι θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα!

Ζυμαρικά κατά του Διαβήτη

Οι υδατάνθρακες, είναι η κυριότερη πηγή γλυκόζης για τον ανθρώπινο οργανισμό. Η γλυκόζη είναι η «καύσιμη ύλη» που προσφέρει ενέργεια στον εγκέφαλο, στα κύτταρα, στους μύες και τα όργανα. Τα ζυμαρικά, λόγω του ότι περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες, που δεν επιτρέπουν την απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα , είναι τρόφιμο χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη (ΓΔ).

Ο ΓΔ δείχνει την αύξηση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, 2-3 ώρες μετά την κατανάλωση της τροφής. Μελέτες που εξετάζουν την επίδραση μιας δίαιτας χαμηλού ΓΔ έναντι μιας υψηλού ΓΔ, έχουν αποδείξει ότι η δεύτερη αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης του διαβήτη τύπου 1 και 2 σε άντρες και γυναίκες αλλά και των καρδιαγγειακών νοσημάτων.

ΤρόφιμοΓ.Δ.Μερίδα (γρ.)
Μήλο38120
Πορτοκάλι42120
Καλαμπόκι5480
Ψητή Πατάτα85150
Ρεβίθια, βρασμένα28150
Ξερά φασόλια, βρασμένα28150
Φακές, βρασμένες30150
Cola63250
All-Bran3830
Corn flakes8130
Ζυμαρικά44180
Ψωμί πολύσπορο4330
Ψωμί άσπρο7030

 

Ζυμαρικά κατά της Χοληστερόλης

Τα ζυμαρικά, όταν καταναλώνονται χωρίς κρέμες, σάλτσες, αυγά, κρέας και άλλων ουσιών, μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης του αίματος. Γιατί είναι πλούσια σε φυτοστερόλες, «εχθρό» της χοληστερόλης. Οι φυτοστερόλες, που υπάρχουν μόνο σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης, διαθέτουν μοριακή μορφή παρόμοια με αυτήν της LDL (κακής) χοληστερόλης.   Λόγω λοιπόν της δομικής τους ομοιότητας, ανταγωνίζονται τη χοληστερόλη και την απορρόφησή της από το έντερο. Παράλληλα, έχει αποδειχθεί ότι οι φυτικές στερόλες δεν επηρεάζουν τα επίπεδα της HDL-(καλής) χοληστερόλης.   Πρόσφατες έρευνες απέδειξαν πως το σιτάρι, το σησάμι, τα φιστίκια Αιγίνης και οι ηλιόσποροι έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα φυτικών στερολών σε σχέση με άλλους καρπούς.      

Ζυμαρικά κατά της Οστεοπόρωσης

Η οστεοπόρωση είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που απειλεί γυναίκες και άντρες και οφείλεται στη μείωση της οστικής πυκνότητας των οστών. Ενώ μέχρι σήμερα, ελάχιστα γνωρίζαμε για την επιρροή που έχουν τα διάφορα θρεπτικά συστατικά στα οστά, πρόσφατες έρευνες στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, σε άτομα ηλικίας από 69 έως 93 ετών απέδειξαν ότι:

  • Οι άνδρες που περιελάμβαναν στη διατροφή τους κατά κύριο λόγο δημητριακά, ζυμαρικά, λαχανικά και φρούτα, είχαν αυξημένη ή και υψηλότερη οστική πυκνότητα, σε σύγκριση με αυτούς που κατανάλωναν κυρίως κρέας και γλυκά.
  • Οι γυναίκες που είχαν διατροφή πλούσια σε δημητριακά, ζυμαρικά, λαχανικά και φρούτα, σημείωσαν μια σημαντική αύξηση της οστικής πυκνότητας (κατά 12%), σε σύγκριση με τις γυναίκες που έτρωγαν κυρίως κρέας, διαφόρων ειδών γλυκά και άλλα τρόφιμα ζωικής προέλευσης.

Διαβάστε περισσότερα για τα Βιολογικά ζυμαρικά της εταιρείας ΜΕΛΙΣΣΑ ΚΙΚΙΖΑΣ και για τα ζυμαρικά χωρίς γλουτένη Melissa Gluten Free τους καλύτερους συμμάχους στην προσπάθεια σας για σωστή διατροφή και μία ζωή γεμάτη υγεία!